צו ירושה שכר טרחה

צו ירושה שכר טרחה

שכר טרחה עורך דין- צו ירושה

המושג ירושה מושרש היטב במשפט העברי ויש לו היסטוריה חשובה בדת היהודית. כבר בספר בראשית, פרק ט"ו, פסוק ג' מופיע פסוק על הירושה: "וַיֹאמֶר אַבְרָם הֵן לִי לֹא נָתַתָה זָרַע וְהִנֵה בֶן בֵיתִי יוֹרֵשׁ אֹתִי".  מאז ועד היום נושא הירושה מעסיק כמעט כל משפחה בישראל, ישנן אין ספור פרשנויות ועיסוק סביב המשפט העברי בתחום הירושה לגבי הכשירות להוריש, הכשירות להיות מורש, ירושה לפי דין התורה, ירושה מדרבנן ועוד.

דיני הירושה הינו תחום של משפט אזרחי שחל על כל אזרחי המדינה באופן שווה. ניתן לקיים דיון על דיני הירושה גם בבית דין דתי, אך לא ניתן לכפות על אזרח בישראל דיני ירושה דתיים. ההגדרה המשפטית של ירושה (חוק הירושה- התשכ"ה-1965): פעולה משפטית, המתייחסת להעברת רכושו-עזבונו של נפטר ליורש. "עזבונו" הינו מסת הנכסים של המנוח/ה הנאספ/ת לעיזבון.

קיימת חלוקה משפטית ברורה לשתי "שיטות" של ירושה: 'על-פי דין' או 'על-פי צוואה'.ירושה על פי דין מתייחסת לאדם שנפטר ולא הותיר צוואה חוקית. במקרה זה "חוק הירושה" מופעל וזהות היורשים תהיה בני הזוג, קרובי משפחתו עד קרבה מסוימת או המדינה.

החוק הישראלי מגדיר מהי צוואה "כשרה" (צוואה שנכתבה בכתב יד, צוואה שניתנה לפני עדים, לפני רשות או שבעל פה). הדין הישראלי מתיר למוריש חופש מוחלט להוריש את כל רכושו לפי רצונו וראות עיניו, לכל אשר יחפוץ, לאדם אחד או יותר, ולאו דווקא למי שמוגדר כ"יורש לפי דין". בית המשפט בישראל יכול לאשר צוואה כאשר התקיימו המרכיביםהבסיסיים בצוואה והיא משקפת את רצונו החופשי והאמיתי של המצווה- מוריש.

צו ירושה שכר טרחה

צו ירושה- שכר טרחה וטיפים חשובים

  • צו ירושה הינו צו משפטי הקובע את זכותם של יורשי הנפטר כאשר לא נערכה צוואה. הצו דן בזכויות (ולא ברכוש). במקרים אשר נערכה צוואה ע"י הנפטר יש להוציא צו קיום צוואה, שמעניק גושפנקה חוקית להוצאה לפועל של הצוואה.
  • צו ירושה וצו קיום צוואה מהווים אסמכתה חוקית לשם העברת זכויות (מקרקעין) והעברת כספים על שמם של היורשים.
  • עורך דין שלא כתב את כתב את הצוואה יכול להוציא צו ירושה או להגיש צו קיום צוואה, כלומר אזרח ביקש מעורך דין X לכתוב עבורו צוואה ולחתום עליה אבל משפחתו של אותו אזרח ביקשה מעורך דין Y להגישבקשה לצו קיום צוואה.
  • צריך להבדיל בין שני מקרים של צו ירושה, האחד קל וזה שאין התנגדויות, הצוואה ברורה, היורשים לא חלוקים בדעתם והכל "זורם" בהתאם להנחיות הנפטר וקבלת היורשים את בקשת הנפטר.במקרה שכזה הפרוצדורה פשוטה יחסית: ממלאים טפסים, קצת בירוקרטיה שדואגת לה עורכת הדין, חתימות של העורכת דין וכו'.

המקרה השני המורכב יותר, מדובר במקרה של התנגדות לצוואה הקיימת. כלומר יורשים שאינם מרוצים מחלקם או צד שלישי שאינו רשום בצוואה ורוצה לדרוש את חלקו.

במקרה זה יש לבצע תהליך ארוך ומורכב יותר:

  • פניה לרשם לענייני הירושות והגשת התנגדות לקיום צוואה (לבית משפט לענייני משפחה)
  • מכיוון ולרשם אין רשות לדון בתיק, הוא חייב להעביר אותו לדיון מלא בתיק בפני שופט.
  • התיק הופך לתביעה משפטית לכל דבר עם עורכי דין של שני הצדדים, או יותר.
  • אם בתיק מעורבים קטינים או מקרי אפוטרופוס אזי המדינה ממנה עורך דין מטעם היועץ המשפטי לממשלה.
  • ניהול התיק עד להכרעה או פשרה של הצדדים.

 

הגשת בקשה לצו ירושה ללא עורך דין- טעות גסה

ביצוע התהליך של הגשת צו ירושה באופן עצמאי הוא אפשרי וישנם אנשים שעושים זאת ללא עזרה של אנשי מקצוע (עורכי דין המומחים בדיני משפחה ובעיסוק של קיום צוואות). יחד עם זאת הפעולה בדרך עצמאית אינה מומלצת ! ההגשה הפרטית ללא הליווי המקצועי יכולה לפגוע בסיכוי להשלמת התהליך לשביעות רצון המגישים (לא כל עורכי הדין עוסקים בתחום המשפחתי, ועורך דין פלילי לא בקיא בהליכים כמו עורך דין לדיני משפחה). טעויות של חוסר ידע עם התהליך, החוק בישראל, הרשויות המטפלות בבקשות וכו' יכולות לעכב את הבקשה במקרה הטוב, לדחות אותם במקרה רע יותר ו/או במקרה הקשה במיוחד להביא להתערבות המדינה בהליך.

לפיכך, מומלץ בחום לפנות לעורכת דין המכירה את התחום, "שוחה" בו ובעלת הניסיון והקשרים עם הגופים הנכונים. ברוב המכריע של המקרים הפנייה לדמות הנכונה תזרז עבורכם את התהליך, תגדיל את סיכויי ההצלחה וגם תוזיל לכם עלויות ותמנע בזבוז של משאבים מיותרים.

 

שכר טרחת עורך דין- צו קיום צוואה

במקרה של קיום צו ירושה שכ"ט יכול להגיע לסכומים נמוכים יחסית של עד 3000 ₪. במקרים מורכבים של צו קיום ירושה והתחלת תהליך של תביעה משפטית קשה לנבא או להעריך שכן ישנם תיקים קצרים ותיקים שנמשכים שנים. הסכום תלוי במשתנים רבים.

עורכת הדין ריקי אופק אבן צור, בעלת תואר ראשון במשפטים, L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, עוסקת בתחום עריכת דין מזה 19שני עשורים, ריקי בעלת ניסיון עשיר בניהול וטיפול של מאות תיקים בתחום. חברה בארגון הבינלאומי World Jurist Association.

בתחילת דרכה צברה ריקי ניסיון כעורכת דין במוסד לביטוח לאומי בתוכנית 'ויסקונסין', ועיסוק בתחום רשלנות רפואית. לאחר מכן שירתה בתפקיד יוקרתי במשרדי הממשלה בתפקיד בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי, הרשם לענייני ירושה והקונס הרשמי: עיסוק בצוואות, ירושות, עיזבונות, סכסוכי ירושה ופירוקי חברות.

הניסיון העשיר של ריקי בפעילות ענפה במאות תיקים בשני העשורים האחרונים, יחד עם היכרותה עם הרשויות בירושלים ותל אביב מייצרים שרות מקצועי ומנצח ללקוחותיה. אתם מוזמנים לפנות למשרד שלנו, נשמח לסייע לכם, התקשרו לטלפון 02-5770095.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים