עורך דין גירושין ירושלים

עורך דין גירושין ירושלים

עורך דין לענייני גירושין בירושלים- עורכת הדין ריקי אופק אבן צור

גירושין הינו פרק הסיום של קשר נישואין רשמי בין שני בני זוג, הרשומים במערכות המדינה כנשואים לכל דבר ועניין. תהליך הפרידה יכול להתבצע במספר מסלולים אפשריים:

  • בתהליך משפטי בבית הדין הרבני
  • בתהליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה
  • ברבנות, ללא כל התערבות משפטית
  • ברבנות, עם הצגות הסכמות שנכתבו בעזרת עורכי דין

כאשר זוג מתגרש בתחילת הקשר (טווח זמן קרוב מהנישואין) ואין להם ילדים או רכוש משותף שמייצר מורכבות כלשהיא, אזי מדובר בגירושין "קלים" שלרוב מסתיימים בדיון קצר ברבנות. כאשר זוג מתגרש ויש להם ילדים ונכס, או נכסים משותפים, המורכבות גדלה וכך גם עצימות הקונפליקט וניגוד העניינים. במצב כזה, בדרך כלל, וברוב המכריע של המקרים יש צורך להיעזר בשירותיהם של עורכי דין (לענייני גירושין).

גירושין בישראל- גרף עליה מתמשך

הנתונים אינם זרים לציבור, בכל שנה בישראל יש עליה באחוז הזוגות המתגרשים. המגמה הזו נמשכת משנות ה-70 של המאה הקודמת ורק מחריפה בכל עשור. ישנם גורמים סוציו-חברתיים רבים שמיד נמנה אותם, אך רק לשם המחשה:

בתחילת שנות ה-70 עמד אחוז המתגרשים (המדד הוא ב-15 שנות הנישואין הראשונות) על 1%. עד סוף שנות ה-70 כבר הגיע ל-2% ועד סוף שנות ה-80 עבר את ה-6%.

בתחילת שנות ה-2000 האחוז הגיע כבר ל-13% ואילו לקראת סוף העשור השני של המאה ה-21 (2018-2019) הקפיצות היו 2-3% עליה בכל שנה.

משבר הקורונה בשנת 2020 הגדיל את האחוז עוד יותר וקיימים תרחישים והערכות של עורכי דין בכירים בתחום ענייני המשפחה שתוך שנה או שנתיים נגיע ל-30% גירושין בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל.

עורך דין גירושין ירושלים

הגורמים המרכזיים לגירושין בישראל

  1. אחד הגורמים המרכזיים, הסוציו-חברתיים שהתחזקו בסוף המאה ה-20 הוא שינוי סטטוס חברתי בקרב הנשים בישראל (כחלק מתופעה עולמית). יותר נשים מעורבות בתפקידי מפתח, מפתחות קריירה, הופכות עצמאיות, הופכות להיות בלתי תלויות בבעלים שלהן ובעיקר שואפת למימוש עצמי וכלכלי. השאיפות הנשיות והשוויון המסתמן הביאו למשברים בתוך המשפחות ולפערי ציפיות שבאו לידי ביטוי בגידול משמעותי באחוז הגירושין במדינה.
  2. פערים בציפיות: בדרך כלל זוגות מחליטים להתחתן בשיא אהבתם, לפעמים לפני שחוו כלל מגורים משותפים או חוו משברים ביחד. לאחר החתונה מתחילים לצוץ פערים בתפיסות/ ערכים/ נורמות התנהגות ועוד. הפערים מנצחים את הרצון להישאר ביחד, במיוחד אם הם מתגלים בסמוך לחתונה או להתחלת הקשר, וכך הדרך לפרידה מתקצרת.
  3. בגידות וקנאות קיצונית: ריבוי הגירויים ורצון לסיפוק מידי מוביל בני זוג רבים לחפש ריגושים במקומות זרים, כאשר הדבר הופך להרגל ותופעה, בני זוג רבים מגיעים לפתחו של משבר אמינות קשה ולבגידות. בשנת 2023 עדיין מהווים בגידות גורם מכריע בפרידות וגירושין של בני זוג, צריך תעצומות נפש גדולות בשביל להתגבר על משבר שכזה במערכת נישואין.
  4. מחקרים רבים מצביעים על חוסר אינטימיות כגורם חשוב בפרידות וגירושין בין בני זוג.
  5. פערים כלכליים הנובעים למשל מהמצב הכלכלי שאחד מבני הזוג הגיע איתו לנישואים (בן זוג המגיע מרקע עשיר מול צד שני שלא…) בנוסף, גם פעריהשתכרות ומעמד בקריירה יכול לייצר פערים גדולים מידי (תפקיד בכיר של הבעל מול תפקיד פקידותי זוטר של האישה).
  6. פערים ערכיים- אמנם מדובר בנושא כללי מאוד אך זהו גורם מאוד משמעותי. פערי תרבות, פערים ערכיים (פוליטיקה, עדתיות, פריפריה מול מרכז וכו') מייצרים נתק ומחלוקות בין בני זוג שיכולים להתעצם עם לחץ משפחתי. בנוסף, גם פערי השכלה מייצרים פערים שלפעמים לא ניתנים לגישור.
  7. משבר גדול של אחד מבני הזוג שסוחף אחריו את כל המשפחה (פיטורים, פציעה, מוות של אדם קרוב וכו'…).
  8. פערי גילאים גדולים מידי, בדרך כלל הגבר מבוגר יותר. אין חשיבות כאשר מדובר בהפרשים של 6-8 שנים אך כאשר יש פערים של יותר מעשור נוצרים פערים סביב הזמן המשותף, בריאות, בילויים ועוד.
  9. פערים באמונה- אחד הגורמים הנפוצים לגירושין הוא כאשר אחד מבני הזוג מתחזק ומתקרב לדת, בדרך כלל זה מביא את בן הזוג השני להתרחק ולהתנגד עוד יותר לתהליך. במקרים רבים זה "כרטיס לכיוון אחד"- לפרידה. בשיחה עם עורך דין גירושין בירושלים הוא הצביע על גורם זה כאחד השכיחים בעיר.
  10. סיבות גנטיות- בני זוג שחוו בילדותם גירושין של ההורים יכולים להגיב בשתי צורות: לעשות הכל בשביל לא להתגרש ולהיות שונה- "להצליח יותר" או ללכת בעקבות הוריהם ולהתגרש גם. יש הרבה מחקרים סוציולוגיים שתומכים במגמה השנייה אך לא ברמת מובהקות מוחלטת, פרידה וגירושין של דור שני לגרושים הינה תופעה מוכרת אך לא יכולה לנבא פרידה באופן ודאי.

 

מקומו של עורך הדין בתהליך הגירושין

כאמור, לא בכל פרידה של בני זוג נשואים יהיה מעורב עורך או עורכת דין. יחד עם זאת כאשר הפרידה מורכבת, מעורבים ילדים ונכסים משותפים, ובעיקר מתגלות מחלוקות מהותיות בין בני הזוג יש צורך באנשי מקצוע מתאימים לסיוע במשבר שנוצר. אותה דמות מקצועית משפטית היא עורך דין לענייני משפחה המטפל במקרים של גירושין או ענייני משפחה אחרים (צוואות, ירושות, הסכמי ממון וכו').

עורך או עורכת הדין מלווים את כל אחד מהצדדים, מייצגים אותו מול הצד השני וחותרים להגעת פתרון מקסימלי למצב, בעיקר אם מעורבים ילדים ויש צורך בחלוקת זמני שהות והגעה לפתרון מיטבי עבור התא המשפחתי שרק התפרק. חשוב לציין, תפקידו של עורך הדין הוא לא רק להופיע בבית המשפט ולמקסם את ההישגים עבור מרשו או מרשתו, אלא לייצר פתרון נכון ומיטבי עבור בני הבית, להוריד את גובה הלהבות במשבר ולא לעלותם ולתחם את הקונפליקט בזמן קצוב. ככל שעורכ/ת הדין יהיו מנוסים יותר, מיומנים יותר ובעלי יכולות של אינטליגנציה רגשית ואסרטיביות כך הקונפליקט יוכל להתנהל בצורה חיובית ולא לצאת משליטה.

 

עו"ד לענייני גירושין בירושלים

ירושלים ותל אביב הינם 2 הערים המובילות בישראל באחוז המתגרשים, הן מחליפות ביניהן את ההובלה כל כמה שנים. ישנם לא מעט משרדים של עורכי דין גירושין בירושלים והם מטפלים ביותר מ-1000 בקשות לפתיחת תיק מידי שנה (עד לפני כמה שנים היה מדובר בכמה מאות מקרים בשנה). כאשר בוחרים עורכ/ת יש להקפיד כי הבחירה נכונה ומתאימה עבור הצרכים שלכם (ניסיון, המלצות מגורם אובייקטיבי, וותק והיכרות עם בתי המשפט האזוריים- רבניים או לענייני משפחה וכו').

 

עו"ד גירושין- ירושלים והסביבה

מעבר להיותה עיר מובילה בכמות הגירושין בישראל לירושלים יש מאפיינים נוספים. חלוקה ברורה בין 3 קהילות גדולות בעיר: חילונים, מסורתיים וחרדים. באופן מפתיע גם אחוז המתגרשים בקרב המגזר החרדי עלה בשנים האחרונות, קשה לשים את האצבע על סיבה אחת מרכזית ומובילה אבל לצפיפות המגורים וריבוי המשפחות וגודלן יש חלק לא קטן בלחץ שזוגות במגזר חווים.

אנו מזהים תופעה מעניינת במגזר החרדי, הגברים המתגרשים פונים למוסדות הפנימיים ולאנשי מקצוע משפטיים מתוך המגזר. אך דווקא הנשים החרדיות, פונות למשרדים לאו דווקא עם שיוך מגזרי (משרד חרדי למשל) ויתרה מכך, יש להן נטייה לחפש עורכות דין לענייני משפחה. הסיבה לכך היא שהן מרגישות נוח יותר לשתף עורכת דין אישה בעניינים של "בינו לבינה" מאשר עם עורך דין גבר.

 

מחפשים עורכת או עורך דין גירושין (ירושלים והסביבה) ?

עו"ד ריקי אופק אבן צור היא מומחית בתחום דיני המשפחה בדגש על תחום הגירושין. ריקי פעילה כבר למעלה מ-20 שנים בירושלים והסביבה (כולל תל אביב וגוש דן). היא סיימה תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

את ההתמחות המקצועית שלה העבירה במשרד היועץ המשפטי לממשלה בתור באת כוחו באגף האפוטרופוס הכללי, במשרד המשפטים, אצל הרשם לענייני ירושה ואצל הכונס הרשמי. משרה זו, תרמה לידע ולמקצועית שלה בעיקר בתחומי גירושין, צוואות, ירושות ושאר תת התחומים של דיני המשפחה.

עו"ד אופק אבן צור אינה מעניקה ללקוחותיה רק שירותים מקצועיים אלא עוטפת אותם במעטפת רחבה הכוללת בין היתר, ליווי צמוד ואישי בתקופה מורכבת זו.

לקבלת ייעוץ משפטי וקביעת פגישה במשרדנו, הינכם מוזמנים לפנות אלינו- למשרד בירושלים בטלפון 02-5770095 ולמשרד בתל אביב בטלפון  076-5385771 .

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים