עורך דין לענייני משפחה בירושלים המלצות

עורך דין לענייני משפחה בירושלים המלצות

עורך דין לענייני משפחה בירושלים- המלצות וטיפים חשובים

תחום דיני משפחה הינו ענף משפטי רחב מאוד המכיל בתוכו תתי תחומים רבים העוסקים במעמד האישי (יוחסין, הורות, נישואים וגירושים), וזכויות וחובות הנובעים מתוך מעמד זה.

ייתכן וזהו התחום המשפטי הרחב והגדול ביותר בחוק הישראלי, ללא ספק אחד מהמורכבים ביותר, בין השאר בגלל המעורבות של ההיבט הדתי שבתחום והגזירה של חלק החוקים מהחוק הדתי העתיק, כמו גם השפעת האימפריות ששלטו בישראל טרום תקופת הקמתה (עות'מנית ובריטית).

תחום ענייני המשפחה, כתחום משפטי, מושפע כאמור מהדין הדתי (המשפט העברי) אך כל זאת עד גבול מסוים: בדיני נישואין וגירושין יש לבית הדין הרבני חזקה מוגברת והוא מתווה דרך מתקופת טרום הקמת המדינה ועד היום, יחד עם זאת כאשר תיקי גירושין מגיעים לשלב חלוקת הרכוש החוק הקובע הוא חוק יחסי הממון, חוק אזרחי שוויוני.

צריך לזכור, הסמכות לדון בתיק מסוים נתונה לערכאה בה החל הדיון בתיק. כלומר אם אחד מבני הזוג המתגרש פתח תיק בערכאה מסוימת (דתית או אזרחית) אזי באותה ערכאה יתנהל התיק.

עורך דין לענייני משפחה הוא עו"ד אשר מומחה בתחום הנ"ל, עבר את ההכשרה (סטאג') במשרה מתאימה ולמעשה בחר את דרכו המשפטית בתחום זה. בתחום דיני משפחה קיימים תתי תחומים רבים:

  • נישואים: הסכמי ממון, הפרת הסכם ממון, הפרת הבטחת נישואין.
  • מעמד של ידועים בציבור, תביעות רלוונטיות.
  • אלימות במשפחה.
  • גירושין: הסכמי גירושין, הסכמי רכוש, תשלומי מזונות, הסדרי ראייה-הסדר זמני שהות, אכיפת זמני שהות.
  • הורות: אפוטרופסות, אימוץ, פונדקאות, הכרות באבהות.
  • ירושות וצוואות- הוצאות צווים.

עורך דין לענייני משפחה בירושלים המלצות

ענייני משפחה- תחום רגיש עם מורכבויות רגשיות

ככל שהתחום המשפטי עוסק ביותר היבטים אישיים רגשיים ופחות בעניינים טכניים כך גדל הפוטנציאל למשברים רגשיים, במיוחד שמעורבים בו אנשים שנעים על קו רצף של אהבה- שנאה (זוגות שמתגרשים) או מעורבים בו עניינים כספיים עם משמעויות כבדות (ריב על ירושה) ועוד.

המורכבות הרגשית פוגשת מורכבות מקצועית המקיפה עשרות תתי תחום בתחום דיני המשפחה. שתי המורכבויות הנ"ל מחייבות את אנשי המקצוע, עורכי דין בתחום, לספק ללקוחות שלהם מענה עיקרי לשני הצרכים: הצורך המקצועי והצורך הרגשי- היכולת להכיל את סערת הרגשות (תסכול, שנאה, עצב, געגועים, דאגה וכו').

בחירת עורך דין לענייני משפחה או עורכת דין מהתחום לטיפול בתיק שלכם צריכה להישקל בראי הנכון תוך כדי הכנסת מירב השיקולים הרלוונטיים.

הפרק הבא יעסוק בהמלצות כיצד לבחור עורך או עורכת דין אשר יתאימו באופן מיטבי לטיפול בתיק שלכם.

 

המלצות לבחירת משרד עורכי דין לענייני משפחה

אין כלל אצבע או רשימת דרישות רשמית מטעם לשכת עורכי הדין בהקשר של "עורך דין מומלץ לענייני משפחה". ההמלצות שתקראו הינן אוסף של טיפים והצעות מתוך ניסיון רב של עשרות שנים בתחום. במדינת ישראל ישנם מעל 70,000 עורכי דין, חלקם הלא מבוטל מקצוענים וראויים למוניטין שצברו וחלקם, אולי, קצת פחות.  לא כל עורכי הדין עוסקים באותו תחום, ישנם שדות ותחומים המחייבים הכשרה והתמחות אחרת (פיננסים, נזיקין, דיני עבודה, פלילי וכו'). בישראל ישנם אלפי עורכי דין לדיני משפחה, חלקם עובדים בפירמות וחלקם עצמאיים.

להלן רשימת המלצות וטיפים כיצד לבחור משרד אמין ומקצועי שיטפל בתיק שלכם.

  1. מקצועיות:

בסוף היום, כולנו רוצים למקסם את התיק המשפטי אותו אנו מנהלים. אלא שבצד השני יש "מתנגד", מישהו שרוצה גם לנצח וקיימים בין הצדדים ניגודי אינטרסים. ברוב המקרים מתקיים בין הצדדים "משחק סכום אפס", כלומר רווח של צד אחד הוא הפסד של הצד האחר (עוד נחזור לזה, יש יוצאים מן הכלל).

בשביל לקבל ייצוג משפטי הולם יש צורך בידע מקצועי רחב, היכרות עם ההיסטוריה המשפטית בתחום ולימוד מתמשך. חפשו עורך דין "פעיל" שמפרסם חומרים משפטיים, מופיע בתוכניות טלויזיה כ"אושיית ידע" ועוסק בתחום מעבר לייצוג משפטי של לקוחות. בדרך כלל המקצועיות מגיעה יחד עם ניסיון, שזהו הפרמטר הבא…

  1. ניסיון:

המשפט: "העולם שייך לצעירים" לא תמיד נכון, במיוחד לא בזירה המשפטית. לניסיון בניהול תיקים בבית משפט, או בהגעה לפשרות בתיקים יש משקל מכריע בהצלחת תיקים משפטיים. עורכי דין "טריים" ללא ניסיון מהותי, מוכשרים ככל שיהיו, יתקשו בניהול תיקים מורכבים (רגשית ומקצועית). עורך דין שנמצא ב"זירה המשפטית" למעלה מעשרים שנים וניהל מאות תיקים בתחום מביא עימו מטען מקצועי מכריע.

  1. הגדרת הניצחון:

דווקא בתחום דיני המשפחה ניצחון הוא לאו דווקא "חיסול הצד השני". בגלל הרגישות המשפחתית, במיוחד בתיקי גירושין, המטרה לפעמים היא רווחת הילדים ומינימום פגיעה בהם, לשם כך זקוקים לפשרה טובה ולאו דווקא ניצחון מוחץ. גם בתיקי ירושות המצב דומה, ולא חסרות דוגמאות. כאשר אתם מחפשים עורך דין לענייני משפחה אל תחפשו הבטחות "לקרוע את הצד השני", חפשו את הדמות המקצועית שתשרת את האינטרסים האמיתיים שלכם, מישהו שגם יידע להוציא ממכם את אותם אינטרסים.

  1. סוג המקרה:

כאמור, תחום דיני המשפחה הוא תחום רחב מאוד, עשרות תתי נושאים. גם בתחום זה יש עורכי דין שמתמחים יותר בתת נושא כזה או אחר. למשל, היכרות עם שוק הנדלן והכלכלה ייתן יתרון משמעותי בתת התחום של ירושות, כינוס נכסים, הסכמי מכר ועוד. גם לעובדה באם עורך/ת הדין הינם נוטריונים מוסמכים יש משקל מכריע (הסכמי מכר וצוואות למשל). כאשר אתם פונים לעורכי דין בתחום לצורך ייצוג או טיפול בתיק חפשו את התחום התמחות גם בתתי התחומים ולא רק בכותרת הגדולה (ענייני משפחה).

  1. מיקום גיאוגרפי:

לא כל המקרים המשפטיים דורשים קרבה גיאוגרפית בין הלקוח לעורך הדין, בוודאי לא בעידן הנוכחי (הקורונה הוכיחה לנו את הנושא באופן ברור). יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם רצוי מאוד שתהיה קרבה גיאוגרפית אשר תקל עם התקשורת בין עורכי הדין ללקוחות. הדבר הופך למוחשי יותר כאשר מדובר בתיקי גירושין למשל (היכרות של עורכי הדין עם מערכת בתי המשפט המחוזיים, עם השופטים, ריבוי פגישות בין עורכי הדין ללקוח וכו').

  1. המלצות:

בדיוק כמו בעלי מקצועות אחרים שלא תבחרו ללא המלצות קודמות או בדיקת ביקורות בגוגל, חפשו ביקורות והמלצות באתר של עורך/ת הדין, בקשו למשל לדבר עם לקוחות לשעבר. הדבר הופך למהותי כאשר מדובר בתיקים ארוכים וממושכים (גירושין/ ירושות ללא הסכמה וכו').

  1. קשר אישי- יחסי אנוש:

במיוחד בענייני משפחה והעוצמות הגבוהות של הרגשות המלוות תיקים משפטיים בתחום, יש חשיבות לבחירת עורך/ת דין שידעו, במקביל לייצוג משפטי מקצועי, גם להכיל את מצבו הנפשי של הלקוח: פרידות, מוות של אחד מבני המשפחה, היקרעות מהילדים וכו' הינם מצבים קיצוניים רגשיים שסוחטים את האדם מבחינה רגשית. עורכי הדין צריכים לדעת לקבל את ההתנהגות ואת פרצי הרגשות של הלקוחות שלהם. הפרמטר הרגשי והתקשורת הבריאה בין העו"ד והלקוחהינו חשוב לניהול התיק. בחרו עו"ד שיידע לנהל תיק ויידע לנהל רגשות.

 

עורכת הדין ריקי אופק אבן צור

ריקי אופק אבן צור היא עורכת דין מוכרת ובעלת מוניטין בתחום דיני המשפחה, ובכללם ענייני נישואים (הסכמי ממון, הפרת הסכם ממון, הפרת הבטחת נישואין), מעמד של ידועים בציבור,אלימות במשפחה, גירושין (הסכמי גירושין, הסכמי רכוש, תשלומי מזונות, הסדרי ראייה-הסדר זמני שהות, אכיפת זמני שהות), הורות (אפוטרופסות, אימוץ, פונדקאות, הכרות באבהות), ירושות וצוואות- הוצאות צווים.

בנוסף, עוסקת הפירמה בתחומים נוספים כמו פירוק שותפות, כינוס נכסים וליווי עסקים בבדיקת נאותות (Due Diligence).

ריקי והצוות שלה מביאים למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום ענייני המשפחה, חלקם במסגרת המשרד של היועץ המשפטי לממשלה (באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים, באגף האפוטרופוס הכללי, הרשם לענייני ירושה והכונס הרשמי). במהלך משרה זו עסקה ריקי בין השאר בענייני צוואות, ירושות, עיזבונות, סכסוכי ירושה ופירוקי חברות.

ריקי, בוגרת תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מחזיקה בשני משרדים, האחד בירושלים והשני בתל אביב.

ניתן לפנות אלינו במייל או בטלפון 02-5770095

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים