עורך דין צוואות – ירושלים ותל אביב

עורך דין צוואות ירושלים

תחום דיני המשפחה הוא התחום הגדול ביותר בזירה המשפטית בישראל. למעשה, כל החוקים הנוגעים למערכות היחסים ומעמדו של האדם מאוגדים תחתיו. החוקים מחולקים לתתי תחומים ובהם דיני נישואין וגירושין, חזקת הורות ואפוטרופסות, דיני ירושה ועוד.
על פי רוב, האדם מן השורה יפגוש בתחומים אלו בצמתים חשובות ורגישות בחייו, בין אם בפרידה ובין אם באובדן של אדם קרוב. בזמנים אלו, ההתמצאות בנבכי החוק והבירוקרטיה לעיתים מהווה מעמסה נוספת ולכן, מומלץ להיעזר בעורך דין אשר יתפקד כקברניט וישיט את 'הספינה'/ הסוגייה המשפטית בבטחה.

מהי צוואה ומהי מהותה?

צוואה היא מסמך המרכז את בקשותיו האחרונות של האדם בכל הנוגע לחלוקת נכסיו והמשך טיפול בענייניו לאחר לכתו. קיום צוואה וחלוקת רכושו של אדם לאחר מותו היא תהליך עדין ומורכב, אשר כדי לצלוח אותו נדרשת מקצועיות ובקיאות רבה בחוק. מסיבה זו, רצוי לשכור את שירותיו של עו"ד צוואות וירושות (ירושלים ותל אביב).

מסקנה זו, נכונה שבעתיים במקרים מורכבים בהם יש חילוקי דעות ואי הסכמה על תוכן הירושה בין היורשים הפוטנציאליים. רק עורך דין מומחה בתחום הצוואות והירושות יוכל לסייע בהגעה לפתרון או בהגשת תביעה עניינית בנושא.

בתחום דיני המשפחה ישנם עורכי דין רבים, אך לא כולם מתמחים בנושא צוואות וירושות, בו יש חשיבות יתרה לעורך דין שהוא גם נוטריון. נוטריון הוא בעל הסמכות לאשר את אמינות המסמכים השונים המובאים לשולחן לאחר מותו של אדם ובניהם, כמובן הצוואה. לחתימת נוטריון יש סמכות בדומה לזו של בית משפט כאשר מדובר בצוואה.

על מנת לקבל גושפנקא משפטית בעיני רשם הירושות ובית המשפט, על הצוואה להיות חתומה מבעוד מועד בפני נוטריון. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שעורך הדין המטפל בתיק הוא גם נוטריון מוסמך.

עורך דין צוואות ירושלים

ההבדל בין צוואה לירושה

החוק בישראל, מקנה לאדם את הזכות לבחור מה ייעשה עם רכושו, נכסיו וענייניו השונים לאחר מותו. אופן החלוקה נקבע על ידו, בנוסף, יש למוריש אפשרות להתנות את הירושה בתנאים כלשהם על פי רצונו.

כאשר יש צוואה כתובה וחתומה בפני נוטריון, יש להוציא 'צו קיום צוואה' על מנת לחלק את העזבון. כמובן, שעל הצוואה להיות מופקדת אצל רשם הצוואות. ירושלים, באר שבע וערים מרכזיות נוספות הן ערים בהן קיים משרד של רשם לענייני ירושה.

כאשר אין צוואה כתובה בעלת תוקף משפטי, יש להוציא 'צו ירושה'. עזבון הנפטר יחולק על פי חוק בין בני משפחתו החוקיים. החוק במדינת ישראל קובע באופן מפורט מי הוא בן משפחה בעל זכויות במקרה כזה ומהו חלקו של כל יורש. יחד עם זאת, גם במקרים אלו מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בדיני משפחה אשר ילווה את התהליך באופן מסודר ותקין.

סוגי צוואות

החוק בישראל מכיר בחמישה סוגים של צוואות:

  1. צוואה בפני רשות- כאשר המוריש ביטא את רצונו בכתב או בעל פה בפני שופט או נוטריון. בצוואה זו, נהוג לתחום על המסמך בפני הנוטריון, אשר במקרה זה מחזיק בסמכות זהה לשופט. צוואה זו, נחשבת 'מוצקה' ויותר קשה לערער עליה.
  2. צוואה בכתב יד- כאשר המוריש כותב וחותם את צוואתו בכתב ידו ללא הכרח בליווי משפטי. הצוואה הינה צוואה חוקית, אך יחד עם זאת, יותר קל לערער על תוכנה מאחר ואינה נחתמת מול גורם משפטי. מסיבה זו, מומלץ לפנות לעורך דין על מנת לוודא שנוסח הצוואה ברור ותקין על פי חוק.  
  3. צוואה בפני עדים- צוואה כתובה וחתומה על ידי המוריש + שני עדים כשרים. זהו סוג הצוואה הנפוץ ביותר בישראל, כאשר ברוב המקרים ממנים עורך דין לליווי התהליך.
  4. צוואה בעל פה (צוואת שכיב מרע)- כאשר אדם על ערש דווי מבטא את רצונו מול שני עדים. תפקיד העדים הוא לכתוב את רצון המוריש, להעלות את דבריו לפרוטוקול מסודר ולהפקיד את המסמך אצל רשם הצוואות. במידה והמוריש יוצא מכלל סכנה ונותר בחיים, תוקף הצוואה פג לאחר חודש ימים.
  5. צוואה בין בני זוג- החוק בישראל מתיר לאדם להוריש את רכושו לבן/בת זוגו ובנוסף, לקבוע אל מי יעבור הרכוש בהמשך לאחר פטירת בן/בת הזוג. זוהי בעצם צוואה דו שלבית, כאשר בן/בת הזוג לא יכול/ה לשנות את הצוואה לאחר פטירת המוריש. למשל, המוריש יכול להעניק את רכושו לאחר מותו לבת זוגו ולהחליט שלאחר פטירתה יעבור הרכוש לילדיהם המשותפים.

משרד עורכי הדין- ריקי אופק אבן צור

רוב אוכלוסיית העולם אינה בקיאה בנבכי החוק וכך גם בישראל. מסיבה זו, ליווי של עורך דין ונוטריון מקצועי מנוסה היא קריטית הן בכתיבת צוואה והן בהוצאתה לפועל לאחר מותו של המוריש.  

עו"ד ריקי אופק אבן צור הינה עורכת דין ונוטריון מזה כ- 20 שנה, אשר מומחית בתחום דיני המשפחה בדגש על תחום הצוואות והירושות.

אופק אבן צור היא בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, זאת בנוסף לחברותה בארגון המשפטי הבינלאומי World Jurist Association.

עורכת הדין אופק אבן צור, הינה בעלת ניסיון רב בתחום דיני המשפחה גם בשל עבודתה בעבר במשרד היועץ המשפטי לממשלה בתור באת כוחו אצל הרשם לענייני ירושה, במשרד המשפטים, באגף האפוטרופוס הכללי ואצל הכונס הרשמי.

כיום, יש בבעלותה שני משרדים (בירושלים ובתל אביב) המעניקים ליווי אישי ושירותים משפטיים לשני המטרופולין הגדולים בישראל. נתון זה, בנוסף לניסיון העשיר שלה הופך את משרדיה לאידיאליים בבואכם לחפש עורך דין צוואה (ירושלים ותל אביב).

לקבלת ייעוץ משפטי וקביעת פגישה, הינכם מוזמנים לפנות אלינו למשרד בירושלים בטלפון 02-5770095 ולמשרד בתל אביב בטלפון 076-5385771 .

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים