עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה

עו"ד לענייני ירושה – ריקי אופק אבן צור

דיני ירושה הפכו עם השנים לתחום ידע נפוץ ומבוקש ביותר בקרב הציבור הרחב. תחום זה המערב בתוכו את הרגש והרציונל, עלול לעורר מחלוקות במסגרת סכסוכי ירושה שונים, ולכן רבים האנשים המבקשים למצוא פתרונות לקשיים אלו על ידי מציאת גורם מוסמך היכול להנגיש עבורם את הידע הנדרש, וכן לעשות סדר בבלגן. בשל כך, עוד ועוד אנשים מבקשים למצוא את עורכי הדין המנוסים והמקצועיים ביותר בתחום, שיכולים לעזור להם להתגבר על מערכת הכללים הסבוכה לעתים הנמצאת בעסקי הירושה.יש לציין, שתחום דיני הירושה הינם חלק מדיני המשפחה, אחד התחומים הרחבים ביותר במשפט הישראלי (ירושות, צוואות, גירושין, אפוטרופוס ועוד). לא כל עורך או עורכת דיןהם בעלי הניסיון והיכולת לטפל בתיקי ירושה, התחום דורש ניסיון והתמחות ייחודית. משנבחר עורך הדין (ירושה) המתמחה בדיני משפחה ובכללם דיני ירושה, יש לשים לב אם עורך הדין עונה על הציפיות הנדרשות, ושהוא אכן ניחן בידע והרגישות הנדרשים על מנת לטפל בנושא חשוב זה.

עורך דין לענייני ירושה, יידע לטפל גם בצוואות (במיוחד אם הוא גם נוטריון), עיזבונות ותחומי נוספים הקשורים לתחום.

ובכן, אילו סוגי ירושות קיימים?

  • חוק הירושה – ראשית, יש להכיר בכך שישנו חוק בעניין, שמופעל בדרך כלל כהעדפה אחרונה, בהינתן מצב שלא קיימת צוואה. באפן כללי, החוק מגדיר למי יחולק העיזבון לאחר פטירתו של המנוח. בקווים כלליים, על פי החוק חצי מהעיזבון יחולק לבן או לבת הזוג, בעוד החצי השני יחולק לילדים. במידה ולמנוח אין "שארית" (אישה, ילדים או משפחה קרובה) החוק נותן את הפתרון.
  • צוואה בכתב יד– זוהי למעשה עדות מהאדם לפני מותו, אשר רשאי לכתוב אותה למעשה כל עוד הוא מעלגיל שמונה עשרה. המכתב נחשב כצוואה קבילה בבית המשפט כל עוד הוא באמת נכתב על ידי המנוח. כמוכן, על כותב צוואה זו לכתוב בסוף כל עמוד את החתימה שלו ותאריך.
  • ירושה בעל פה –ניתן לומר שזוהי הדרך הכי פחות מומלצת להעביר ירושה, מפני שקשה יחסית להוכיח אותה. מי שבדרך כלל משתמש באפשרות זו אלו אנשים על ערש דווי, או מי שאינו יכול לכתוב צוואה בדרך אחרת. על מנת שדרך זו תהיה קבילה, צריכים להיות שני עדים לפחות בזמן אמירתה, שיהיו מעל גיל שמונה עשרה וכן שאינם יהיו חלק ממקבלי הירושה עצמה.
  • ירושה עם עדים– סוג זה של ירושה מתייחס לאפשרות שאדם כותב את צוואתו בכתב בנוכחות עדים. במקרה כזה, לאחר מותו, מצטמצמת האפשרות שיהיו מי שיטילו ספק במהימנות הצוואה. על מנת לאשר צוואה מסוג זה, על העדים חובה כאמור להיות מעל גיל שמונה עשרה, וכן שלא יהיו חלק ממקבלי הצוואה. שכן אם יהיו כאלה, קיימת אפשרות שינסו להטות את תוכן הירושה לטובתם האישית.
  • ירושה מול רשות– בדרך זו, אדם יכול להודיע על צוואתו בנוכחות נציג שירות אשר מוסמך להיות תוקף משפטי לצוואה. כמוכן, הוא צריך לעשות זאת בנוכחות עורך דין שמוסמך להיות נוטריון ומדרש הרשם לירושה. כך, ישנו תוקף משפטי מוסמך אשר יכול לאשר את מה שנאמר או נכתב בדרך זו מול נותני השירות המוסמכים.
עורכי דין לענייני ירושה

עורך דין ירושה מומלץ

בזירת דיני הירושה, קיימים עורכי דין רבים אשר עוסקים בתחום. כיצד אם כן כדאי לבחור את עורך הדין המתאים ביותר?

ראשית, כדאי שעורך הדין יהיה בעל ניסיון רב ביותר בתחום. ירושה הינה דבר אשר רגיש וחשוב לליבם של אנשים רבים, קודם כל מפני שמדובר באדם אשר הלך לעולמו, מקרה אשר מערב בתוכו רגשות עזים, וגם מפני שמדובר בעיזבון ששוויו לעתים יכול להיות מאוד משמעותי עבור חייהם של מקבליו הפוטנציאלים. בשל כך, ההתעסקות עם נושאי צוואה צריכה להינתן למי שמומחה בעניין ולא בידי מי שאינו בקיא מספיק בנהלים ובחוקים הקשורים לנושא. כמו כן, חשוב שיהיו למי שמתעסקים בדיני ירושה ממליצים אשר יכולים להעיד על פעולותיהם הנכונות והתפקוד המיטבי שהם נותנים ללקוחותיהם בעייני הירושה. הממליצים יכולים להוות גורם חשוב מכיוון שהם בעצם מהווים אסמכתא בלתי רשמית על כך שמדובר בעורכי דין בעלי יכולת להתעסק בנושא זה.

שנית, להיבט של הניסיון יש מרכיב מכריע להצלחת תיק ירושה. החוכמה היא לאו דווקא להגיע לבית משפט ולנסות לנצח בו אלא להימנע מכך ולמצוא פתרון יצירתי של WIN ששני הצדדים יקבלו. עורכי דין עם ניסיון של למעלה מעשור (ואפילו שניים), עם היכרות עם מערכות החוק ועם עורכי דין אחרים בתחום מביאים איתם ערך מוסף שאין לעורכי דין צעירים בראשית דרכם.

שלישית, רזומה והיקף לקוחות. בחרו עורך דין לדיני ירושה ש"סוחב" היסטוריה ארוכה של תיקי ירושה ויש לו רזומה עשיר. ניתן לראות זאת באתר, באמצעות ממליצים או בשיחה עם לקוחות קודמים שלו.

 

מחפשים עורכי דין מומלצים לענייני ירושה?

ריקי אופק אבן צור הינה עורכת דין מנוסה, מיומנת ומקצועית במיוחד לדיני משפחה, ובכללם לדיני ירושה.ריקי מספקת מענה מקצועי ומקיף בנושא עבור לקוחותיה,תוך הפגנת רגישות אינסופית.ריקי עבדה במהלך המסע המקצועי שלהבמשרד היועץ המשפטי לממשלה בתור תפקיד 'בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה' במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי, הרשם לענייני ירושה והכונס הרשמי. שם עסקה ריקי בענייני צוואות, ירושות, עיזבונות, סכסוכי ירושה ופירוקי חברות. זה היה למעשה בית הספר המקצועי והטוב ביותר בישראל להתנסות בדיני משפחה, אשר העניק ניסיון עשיר מאוד בטיפול בתיקים שכאלו.

אתם מוזמנים לפנות לריקי, במשרד הירושלמי או התל אביבי. נשמח לסייע לכם.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים