משרד עורך דין גירושין

משרד עורך דין גירושין

עורך דין ומגשר גירושין – המדריך המלא

תחום דיני המשפחה הוא תחום רחב מאוד בזירה המשפטית, המאגד בתוכו תתי תחומים הקשורים למעמדו האישי של האדם כמו אפוטרופסות, ירושות, צוואות, גירושין ועוד.

אחוז הגירושין בישראל שובר שיאים ורק עולה משנה לשנה, כאשר בממוצע אחד מכל שלושה זוגות מחליט לסיים את נישואיו. בהתאמה לנפיצות התופעה, נושא הגירושין הפך לאחד הנושאים 'החמים' ביותר בקרב עורכי הדין ומערכת המשפט.

תחום הגירושין מכיל חיבור מאתגר של הרציונל והרגש של בני האדם ולרוב מקרי הגירושין אף מתחלקים כך. מצד אחד, גירושין רציונליים שהתקבלו לאחר חשיבה מרובה של שני בני הזוג וקבלת החלטה הדדית להיפרד. מצד שני, גירושין סוערים ומלאי אמוציות בעיקר סביב הפרידה הרגשית של בני הזוג המשפיעות על ההליך כולו.

גירושין 'קלים'

הליך גירושין מסוג זה, מדבר על הליך פרידה של בני זוג ללא קשיים מיוחדים. כלומר, אין חלוקת רכוש משמעותי משותף, אין ילדים משותפים ו/או שהפרידה סמוכה למועד הנישואין ופשוט מדובר באי התאמה בניהם. לרוב במקרים אלו, אין ליווי של עורך דין גירושין מומחה כי אין סיבה או צורך מיוחד. לרוב, בני הזוג מבצעים את הליך הפרידה אל מול בית הדין הרבני באופן עצמאי, בצורה קלה, עניינית ומהירה.

גירושין מורכבים

מדובר בהליך גירושין ארוך ומסובך עם הרבה אמוציות של שני הצדדים. יש צורך בחלוקת רכוש ונכסים משותפים וניסוח הסכמי משמורת על הילדים המשותפים, עליהם יש אינטרס קולקטיבי להגן.

גירושין מורכבים יכולים להיות כאלו המגיעים בעקבות ריבים ממושכים, אלימות במשפחה או בגידה של אחד מבני הזוג בשני/ה וכיוצא בזה. למעשה, כל מקרה של גירושין מורכבים מצריך התערבות של אנשי מקצוע כמו עובדי רווחה, פסיכולוגים ועורכי דין שיפתרו את התסבוכת. כאן, ליווי של עורך דין לענייני גירושין הוא הכרחי לניהול ההליך וניסוח של הסכם גירושין.

ניהול הליך גירושין מורכב זו משימה מאתגרת במיוחד המצריכה טיפול אובייקטיבי ומקצועי. לא מספיק להיות עורך דין עלמנת לנסח הסכם, הצורך בבחירת משרד עורך דין (גירושין) המעסיק עורכי דין בעלי הניסיון בתחום ההתמחות הספציפי (דיני משפחה) הוא מכריע והכרחי.

משרד עורך דין גירושין

אלו הפרמטרים המרכזיים אשר מומלץ לקחת בחשבון בבחירת עו"ד לענייני גירושין:

  1. ניסיון – מומלץ לבדוק את הניסיון הרלוונטי של עורך הדין דרך אתר הפירמה ו/או דרך בדיקה במנועי חיפוש שונים. עורך דין בעל ניסיון מתאים צריך להפגין בקיאות וידע מעמיק בתחום, בחוקים ובעדכוני החקיקה הרלוונטיים. עו"ד בעל ידע וניסיון רלוונטי, אמור להציג בפני לקוחותיו את ההשלכות של כל מהלך משפטי בתהליך וכמובן, לפרוס בפניהם גם את אפשרויות הפעולה הטובות ביותר עבורם.
  2. מוניטין ורזומה – בדיקה קצרה של הרזומה של עורך הדין אשר את שירותיו אתם מעוניינים לשכור, תשפוך אור על היקף וסוג הלקוחות בהם טיפל בעבר. בשלב זה, מומלץ מאוד לשוחח עם מכרים וחברים אשר עברו סיטואציה דומה ונעזרו בליווי של עורך דין ולקבל המלצות מניסיונם האישי.
  3. קרבה גאוגרפית – הליך גירושין זהו הליך מתמשך אשר דורש שיחות ופגישות רבות ולעיתים קשות ושוחקות עם עורך הדין ולכן, רצוי מאוד לבחור במשרד הקרוב והנגיש ביותר לאזור המגורים שלכם.
  4. בחירה בעורכת דין – נמצא כי לעורכות דין בתחום דיני המשפחה ככלל ובתחום הגירושין בפרט, יש יתרון על פני עורכי דין גברים. עורכות דין נתפסות כמרתיעות פחות את הגברים וכרגישות יותר לנשים. בנוסף, רבות מעורכות הדין המקצועיות הן אימהות בעצמן ויש להן יכולת הכלה ורגישות גבוהות יותר לניואנסים הקטנים בתוך ההליך עצמו, הן יודעות למצוא פתרון ולהוריד גובה של להבות של שני הצדדים.

הליך גישור- עורכת דין גירושין ומשפחה

הליך גישור זהו למעשה הליך מתודי לפתרון סכסוכים מחוץ לבית המשפט. הליכי גישור מלווים על ידי מגשרים אשר הוכשרו והוסמכו ככאלו, ודוגלים בשיח ישיר בין הצדדים ובהסכמה רוחבית לנושאים הנדנים. זוהי אחת הדרכים הנפוצות ביותר ליישוב מחלוקות תוך הימנעות מבירוקרטיה, עלויות משפטיות ודיונים מתישים בין כותלי בית המשפט.

כפי שכמות הגירושין עלתה בישראל, כך עלו גם כמות הפניות להליכי גישור. הסיבה המרכזית היא שברוב מקרי הגירושין יש לצדדים רכוש ו/או ילדים משותפים, והם בעלי אינטרס להמשיך ולקיים מערכת יחסים יציבה ובריאה גם לאחר הפרידה.

יש לשים לב לשלושה דגשים בכל הליך גישור גירושין:

  • חשיבה על המטרה הסופית: בסופו של יום, שני הצדדים מגיעים להליך מרצונם החופשי ולכן, לצד המורכבות הקיימת מומלץ להשאיר בחוץ תחושות כמו קיפוח, ויתור, חולשה וכיוצא בזה. ההליך יסתיים רק כאשר תושג הסכמה גורפת על הנושאים הנדנים בין שני הצדדים.
  • הבנה מקדמת: ההבנה שלא ניתן להפריד בין הרגש לרציונל באופן מלא. גם הליכי גישור המוגדרים כ'קלים' אינם חפים מעירוב של רגשות ותחושות אישיות שבאופן טבעי, מתפתחים במערכת יחסים בין שני בני זוג. לצד זאת, יש לתת לכל אחד מבני הזוג תחושה כי הגישור הוא מקום פרטי ובטוח לביטוי הרגשות שלו, תוך שמירה על התקדמות התהליך.
  • שיח פתוח ומכבד: הליך אפקטיבי המשיג את המטרה הוא הליך בו מתבצע שיח אפקטיבי, נכון, מכבד ופתוח בין הצדדים בנושאים הרלוונטיים. תחושת הנוחות של שני הצדדים היא קריטית על מנת שיוכלו למקד את השיח סביב ניסוח הסכם הפרידה והדברים החשובים באמת.

משרד עורכי דין ונוטריון – אופק אבן צור

החיפוש אחר עורך דין גירושין הכי טוב בארץ הוא כבר אינו החיפוש הנכון ובמקומו מומלץ לחפש את עורך הדין המתאים לכם ביותר. כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בדקו קרבה גאוגרפית, שאלו מכרים, בדקו את הניסיון, תגיעו לפגישת ייעוץ וקראו מעט על עורך הדין שאת שירותיו הינכם מעוניינים לשכור.  

עורכת הדין ריקי אופק אבן צור היא עורכת דין ממולחת ומקצועית עם למעלה מ-20 שנות ניסיון, המתמחה בדיני משפחה בדגש על תחום הגירושין.

אופק אבן צור הינה בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. 

בעברה עבדה במשרד היועץ המשפטי לממשלה בתור באת כוחו במשרד המשפטים, אצל הכונס הרשמי, אצל הרשם לענייני ירושה ובאגף האפוטרופוס הכללי. במסגרת משרה זו, התמחתה בענייני עיזבונות, צוואות, גירושין ועוד.

מעבר לפעילותה בשוטף, אופק אבן צור חברה בארגון הבינלאומיWorld Jurist Association ובבעלותה שני משרדים (בירושלים ובתל אביב) המספקים שירותים משפטיים מקצועיים לשני המטרופולין הגדולים בישראל.

ניסיונה העשיר בתחום דיני המשפחה והליווי העוטף אותו מציעה ללקוחותיה, הופכים אותה לעורכת הדין האידיאלית לניהול הליך הגירושין שלכם.

לקבלת ייעוץ משפטי וקביעת פגישה במשרדנו, הינכם מוזמנים לפנות אלינו- למשרד בתל אביב בטלפון  076-5385771 ולמשרד בירושלים בטלפון 02-5770095.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים