עורן דין גירושין לגבר

עורן דין גירושין לגבר

עורך דין גירושין לגבר- אין גירושין קלים

אין "חיה" כזו גירושין קלים !

גם באם הגירושין נעשים בהסכמה, לא מעורב רכוש, אין ילדים ברקע והשותפות הזוגית מסתיימת על מי מנוחות, אזי התחושות שמציפות (אכזבה, תחושת כישלון, עצב ועוד) לא עוזבות ובוודאי שלא מייצרות שמחה ואושר, מקסימום הקלה.

אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגירושין מורכבים ובפרידה קשה שגוררת את שני בני הזוג וקרוביהם מטה לתהום רגשית תלולה.

מבחינה משפטית ישנם שלושה שלבים או שלושה דרכים להתגרש:

  • דרך קלה ופשוטה- גירושין בהסכמה. שני בני הזוג מעוניינים להיפרד, אין ביניהם חילוקי דעות, הגירושין נעשים באווירה רגועה והדדית, אפילו טובה, ומעבר לפנייה לבית המשפט לענייני משפחה או פנייה לבית הדין הרבני והגעה למעמד הפרידה אין צורך בפרוצדורות נוספות.
  • פנייה למגשר (בדרך עורך או עורכת דין, עדיפות לדמות מקצועית מדיני המשפחה)- המגשר ינסה לגשר על פערים בין שני הצדדים ללא גיוס עורכי דין שייצגו כל צד וללא פנייה לבית המשפט לצורך דיון והחלטות לגבי גורל בני הזוג, ילדיהם ורכושם.
  • ניהול תיק גירושין בבית משפט- מצב בו בני הזוג מיצו את כל הדרכים ה"רכות" לפתרון הקונפליקט, כל צד מיוצג ע"י עורך/ת דין המנסים למקסם את תנאי הפרידה לכל צד.

 

סוגיות הליבה בתיק גירושין

מעבר לתהומות הרגשיות ולפגיעה שכל צד חווה (בגידה, פרידה חד צדדית, או כל אירוע אחר שהביא לסיום הנישואין) ישנם מספר נושאי ליבה שמהווים את סלעי המחלוקת בכל תיק גירושין. הנושאים הנ"ל מהווים פלטפורמה לפערים ולקונפליקט הגדול בין בני הזוג:

  • סוגיית הילדים: ככל שיש יותר ילדים וככל שגילם הוא נמוך יותר כך הנושא הופך לרגיש ומורכב יותר. במקרה של ילדים קטנים חלה בדר"כ חזקת הגיל הרך (הורה משמורן), ויש צורך בחלוקת הסדרי ראייה עבור ההורה השני (בדר"כ האב). כיום יותר ויותר גברים דורשים משמורת משותפת על הילדים, עובדה שיכולה להפוך את התיק למורכב יותר במידה והצד השני מתנגד.
  • סוגיה כלכלית- רכוש: חלוקת רכוש היא סוגיה מורכבת, ההולכת וגדלה ככל שיש יותר רכוש ונכסים. במידה ואין הסכם ממון מסודר הנחתם טרם הנישואין או במהלכן בית המשפט יצטרך לפסוק לפי ראות עיניו, במקרה זה לעורכי הדין של הצדדים יש משקל מאוד מכריע המצדיק את נוכחותם ומעורבם המקצועית בניהול תיק הגירושין.
  • סוגיה כלכלית- דמי מזונות. במקרה של גירושין עם ילדים גובה דמי המזונות הן נגזרת של מספר משתנים: האם יש משמורת משותפת או לא, רמת ההכנסה והחיים טרם הגירושין, יכולת ההשתכרות של הצד- משלם המזונות ועוד.
  • סוגיית הפרידה הרשמית- קבלת הגט והסדרת הפרידה בבית הדין הרבני. במקרה של סירוב אחד הצדדים לפרידה והערמת קשיים לקבלה הפורמלית של הנישואין ישנם ערכאות ותהליכים משפטיים רלוונטיים שאפשר לבצע.

עורן דין גירושין לגבר

כיצד לבחור עורך או עורכת דין לייצוג בתיק גירושין ?

בהליך הגירושין המתקיים בבית משפט לענייני משפחה כל צד מגיע עם עורך הדין שלו. חשוב להדגיש- לא כל עורך דין יכול לייצג צד בתיק גירושין. אתם חייבים לבחור עורכי דין הבקיאים בהליכי גירושין- עורכי דין המגיעים מתחום דיני המשפחה. להגיד או להצהיר כי עורכי דין גברים יידעו לייצג גבר טוב יותר מנשים או ההיפך- עורכות דין יידעו לייצג נשים טוב יותר מעורכי דין גברים זאת אמירה כוללנית ולאו דווקא נכונה, מה גם שקשה לבדוק אותה אמפירית. יחד אם זאת אי אפשר להתעלם ממגמות ומדברים שאנו רואים לאורך העשורים האחרונים: טובי עורכי הדין העוסקים בתחום דיני המשפחה והגירושין בפרט הינם נשים, היכולת הנשית לייצר אמפטיה, היותן של רוב עורכות הדין אימהות בעצמן והניסיון המקצועי שצברו מהווים יתרון יחסי מסוים לצדדים המיוצגים בין אם מדובר בגבר או אישה. לפיכך, עו"ד גירושין לגבר לא זו בלבד שלא חייב להיות גבר, יש יתרון קל לעובדה שזו תהיה עורכת דין- אישה.

ישנם מספר קריטריונים חשובים שמהווים פרמטרים חיוניים בבחירת עו"ד גירושין:

  • ניסיון מקצועי- פרמטר מכריע ! לניסיון המקצועי של עורכ/ת הדין יש תפקיד מרכזי במיקסום האינטרסים של המיוצג/ת בתיק גירושין. לא מדובר רק בניסיון של "תפוס כפי יכולתך" ולהשיג כמה שיותר לצד שלו אלא ביכולת להוריד גובה להבות בסכסוך, להביא למציאת פתרון ולדאוג לשלמות המשפחה גם לאחר הפרידה.
  • המלצות- מציאת עורכ/ת דין גירושין אינה שונה ממציאת בעל מקצוע אחר, ההיפך היא רגישה ומשמעותית יותר. לגירושין יש פוטנציאל להיות האירוע הקשה והמאתגר ביותר בחייו של אדם בוגר ואתם חייבים שילווה אתכם בעל מקצוע טוב ולא "חובבן". בדקו היטב את מי אתם שוכרים, קראו המלצות באתר או ברשת, בקשו לדבר עם לקוחות עבר ועוד.
  • כימיה אישית- עליכם "לגייס" את עורכ/ת הדין לתיק שלכם. עבורכם זה כל החיים באותה תקופה ועבורו אתם "עוד לקוח". וודאו שיש לעורכ/ת את הזמן והנגישות לטפל בכם. תראו שיש לכם "חיבור" וכימיה טובה איתו או איתה.
  • קרבה גיאוגרפית- ישנם הרבה עורכי דין טובים בכל הארץ, ייתכן ותקבלו המלצה על מישהו שפועל בעיר אחרת ואזור שיפוטי אחר ותשקלו לשכור את שירותיו/ה. אנו ממליצים לאתר עו"ד שנמצא במרחק גיאוגרפי סביר אליכם, שמכיר את איזור השיפוט ואת הנפשות הפועלות במסגרות השיפוטיות (בית משפט, בית דין רבני וכו').

 

עורכת הדין ריקי אופק אבן צור

ריקי אופק אבן צור הינה עורכת דין מנוסה, מיומנת ומקצועית במיוחד לדיני משפחה, ובכללם בתחום הגירושין. הליווי המקצועי של תיקי גירושין בבית המשפט לענייני משפחה מהווה עיסוק יומיומי של צוות המשרד והוא משלב גישה תומכת ומחזקת של הלקוחות הנמצאים בתהליך המאתגר והקשה. ריקי פעילה באזור ירושלים והסביבה (משרד מרכזי) ובגוש דן (משרד משני).

עם שני עשורים של ניסיון, ריקי מספקת מענה מקצועי ומקיף עבור לקוחותיה, תוך הפגנת רגישות אינסופית. ריקי עבדה במהלך המסע המקצועי שלה במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה בתפקיד 'בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה' במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי, הרשם לענייני ירושה והכונס הרשמי. שם עסקה ריקי בענייני צוואות, ירושות, עיזבונות, סכסוכי ירושה ופירוקי חברות. זה היה למעשה בית הספר המקצועי והטוב ביותר בישראל להתנסות בדיני משפחה, אשר העניק ניסיון עשיר מאוד בטיפול בתיקים שכאלו.

אתם מוזמנים לפנות לריקי, במשרד הירושלמי או התל אביבי. נשמח לסייע בכל שאלה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים